Kačeři se opět sešli, aby oslavili komedii, drama a napínavou akci geocachingu na velkém plátně.
Mezinárodní festival filmů o geocachingu nám připomíná, že geocaching je o sdílených, univerzálních zážitcích, které nabízí. Příběhy o geocachingu lze přeložit do celé globální geocachingové komunity, bez ohledu na to, v jakém jazyce se podepisujete do logbooku.
Nejprve si pojďme projít čísla:
A nyní, okamžik, na který jste všichni čekali… vítězové cen GIFF!
Hlasy byly sečteny a my s potěšením představujeme letošní ceny filmového festivalu: Signal Award – Cena žabáka Signala a People’s Choice Award – Cena diváků.
Vítěz ceny Signal Award – Cena žabáka Signala je vybírán porotou složenou z dobrovolníků geocachingové komunity z celého světa. Jsou požádáni, aby zohlednili kvalitu produkce, obsah, kreativitu a přínos pro globální geocachingovou komunitu.
Cenu People’s Choice Award volí kačeři jako vy! Téměř 10 000 kačerů hlasovalo v letošním ročníku ceny People’s Choice Award – Cena diváka pro svůj oblíbený film.
Letos došlo k zajímavému jevu: dobrovolníci a kačeři se ve svém výběru shodli.
Letošním vítězem ceny Signal Award a ceny People’s Choice Award se stává…
HARD WORK by Harogs Team
(harogs, geocachingclown, and commge)

Tento švýcarský film odpověděl na odvěkou otázku: „Jak fungují hlavolamové skrýše?“ Jsou samozřejmě obsluhovány malými pracovníky! Tito stateční zaměstnanci pracují dnem i nocí, aby zajistili provoz mechanismů, které pohánějí i ty nejsložitější keše.
Toto nám sdělili dobrovolníci a kačeři:
„Byl to opravdu jedinečný pohled na to, jak fungují hlavolamové kešky. Kulisy a rekvizity použité ve filmu byly úžasné a konec byl překvapivě trochu smutný.”
„Kromě technických úspěchů je obsah filmu „HARD WORK“ inspirativní. Film přesouvá pozornost od nálezce k tvůrci. Oslavuje často neviditelnou skutečnou „tvrdou práci“, která je zapotřebí k navržení, vytvoření a údržbě kvalitní a nezapomenutelné kešky. Je to pocta majitelům keší, kteří svou vášní a časem přispívají komunitě tím, že tyto keše ukrývají.“
„Je skvělé vidět, jak fungují hlavolamové kešky uvnitř ;-)“
„Opravdu skvělý nápad, brilantně provedený, i když mě velmi mrzí, že byl kamarád unesen
Doufám, že všechna ta tvrdá práce bude brzy odměněna novým kamarádem.“
Čestná uznání:
Vzhledem k tomu, že letos bylo natočeno tolik skvělých filmů, chtěli jsme ocenit i některé další oblíbené filmy, které vybrali dobrovolníci a kačeři.
Gratulujeme vítězům a děkujeme všem filmařům, že přispěli k úžasné zábavě na GIFFu. Podívejte se na všechny filmy finalistů GIFF 2025 na našem kanálu YouTube.
Na závěr bychom rádi vydali opravu a omluvu finalistovi JustCarlo. V titulku jeho filmu Never A Straight Path bylo jako jeho lokalita uvedeno USA. Měla to být Kanada.

Poděkování všem
Velké poděkování patří všem filmařům, kteří se letos podělili o své filmy s celosvětovou komunitou. Jaká fantastická paleta hlasů, nápadů a kreativity!
Ještě jednou velké poděkování organizátorům eventů a dobrovolníkům v zákulisí, díky kterým se GIFF 2025 stal velkým hitem! Podívejte se na některé z těchto GIFF eventů z celého světa:





Co dál?
Je čas znovu stisknout tlačítko „pauza“ na další rok. Mezinárodní festival filmů o geocachingu se vrátí v roce 2027.
Ale nikdy není příliš brzy na to, abyste oprášili své klapky, začali vymýšlet nápady na filmy a procvičovali práci s kamerou! Nemůžeme se dočkat, až uvidíme, jaké nové příběhy komunita vytvoří příště.
Tato videa o geocachingu baví, inspirují a pomáhají vám dozvědět se více o této hře prostřednictvím kreativních skrýší. Zde je pět zajímavých videí, která zachycují vzrušení z geocachingu.
Na kanálu Geocaching YouTube najdete užitečné informace – podívejte se na něj a dozvíte se více.
1.
Jsme nadšení z tohoto geocachingového nálezu. 
2.
Tuto keš milujeme 
3.
Klíčová informace k nalezení této keše je, že není potřeba žádný klíč. 
4.
Tato keš je připravena ke startu! 
5.
Šokující zvrat 
Pro další videa o geocachingu, krátké filmy, podcasty a další informace odebírejte kanál Geocaching na YouTube!
Uvidíme se tam!
Jednoho srpnového rána se spoluzakladatelé Geocaching HQ Jeremy Irish, Elias Alvord a Bryan Roth setkali v Gas Works Parku v Seattlu, jen kousek od sídla společnosti. Nesli paddleboardy na vodu jezera Lake Union a užívali si slunečné počasí a výhled na panorama Seattlu a slavnou věž Space Needle. V některých ohledech připomínalo toto prostředí setkávání trojice u jezera v samých počátcích jejich nyní již 25letého partnerství. Až na to, že tentokrát přitom tým z břehu natáčel video, zatímco je z výšky filmoval dron!
Příležitostí byla produkční práce pro kampaň #WeArePlay, která představuje lidi a společnosti z celého světa, kteří vytvářejí aplikace na Google Play. Kromě návštěvy jezera Lake Union doprovázel kamerový štáb zakladatele HQ k Mission 9: Tunnel of Light Project A.P.E. Cache, na geocachingový event v Seattlu a na hledání keší v Carkeek Parku v Seattlu. Také udělali s Jeremym, Eliasem a Bryanem rozhovory a natočili záběry s HQ Lackeys v kanceláři ve čtvrti Fremont v Seattlu. Výsledkem je video, které si můžete prohlédnout zde.
I když se zakladatelé HQ scházejí po celý rok, #WeArePlay jim dalo příležitost strávit společně čas venku a zamyslet se nad čtvrt stoletím geocachingu.
Jeremy objevil geocaching v červenci 2000, pouhé dva měsíce poté, co byla ukryta první keška. Rychle si koupil GPS zařízení a vydal se hledat keš do hor ve státě Washington. Brzy poté se o své nadšení z nového koníčku podělil s Eliasem a Bryanem, svými kolegy ze společnosti Savi Shopper, internetové firmy se sídlem v Seattlu.
Bryan říká: „Pamatuji si, když se Jeremy vrátil do kanceláře a několika z nás vyprávěl o tomto outdoorovém dobrodružství s GPS. Řekl, že věří, že dokáže vytvořit webovou stránku, která lidem usnadní hraní, a že je to zábavný způsob, jak pomocí technologie přimět lidi, aby se vydali do přírody.”
Jeremy se pustil do práce na vytvoření webu Geocaching.com, který byl spuštěn 2. září 2000 s 75 známými keškami. Poté se spojil s Eliasem a Bryanem a založili společnost, která je dnes známá jako Geocaching HQ (oficiální název: Groundspeak, Inc.).
„Stalo se několik věcí, díky kterým partnerství fungovalo,“ říká Jeremy. „Za prvé jsme spolu již nějakou dobu pracovali, takže jsme navzájem znali své silné a slabé stránky a doplňovali jsme se svými schopnostmi. Bryan má právnické vzdělání a bohaté zkušenosti z oblasti provozu. Jsem programátor a vývojář, ale nemohl jsem dělat práci na infrastruktuře. A tam přišel na řadu Elias. Navíc jsme spolu opravdu dobře spolupracovali.“
V počátečních letech, po krachu společnosti Savi Shopper, všichni nastoupili do společnosti Sunrise Identity a ve svém volném čase podporovali novou společnost Geocaching a její webové stránky. Právě ve společnosti Sunrise bylo vytištěno 144 původních Geocaching triček, které společnosti přinesly první příjmy. V roce 2005 byl Bryan posledním z trojice, který odešel ze Sunrise a stal se zaměstnancem Geocaching HQ na plný úvazek.
„Máme velké štěstí, že se tyto okolnosti sešly správným způsobem se správnými lidmi,“ říká Bryan. „Geocaching je skutečně produktem globální komunity, podporovaný HQ. Jedná se o komunitní hru, která má pozitivní dopad na lidi po celém světě, a jsme hrdí a poctěni, že v ní můžeme hrát svou roli.“
Geocaching.com nyní hostí více než 3,4 milionu keší, které letos zahrnovaly rekordní počet velkých eventů po celém světě. To, co začalo v roce 2000 jako hra vyžadující speciální GPS zařízení (jako to, které Jeremy koupil v obchodě s potřebami pro námořníky), je dnes snadno dostupné pomocí smartphonu a je oslavováno globálními kampaněmi, jako je #WeArePlay.
Pokud se chcete dozvědět více o historii Geocaching HQ, poslechněte si Bryana a Jeremyho, jak diskutují o 25 letech geocachingu v epizodě podcastu Inside Geocaching HQ.
Číst dál: Limíkovy střípky z cest – 64. díl Trpasličí skála a Grieselův rybník
Jste připraveni posunout své geocachingové aktivity na vyšší úroveň? Naučili jste se, jak je skrýt, a nyní je čas prozkoumat nezbytné nástroje, které mohou vaše dobrodružství pozvednout na vyšší úroveň.
Být připraven na jakoukoli situaci při geocachingu je klíčem k úspěšnému výletu! Navštivte kanál Geocaching na YouTube a podívejte se na pět krátkých videí, která vám pomohou se připravit na vaše další dobrodružství.
Jaký je váš oblíbený nástroj?
1. NAUČTE SE: Co si vzít s sebou!
2. Kdy použít zrcátko
3. Kdy použít biltemu
4. Kdy použít pinzetu
5. Kdy použít vodu
Pro další videa o geocachingu, krátké filmy, podcasty a další informace odebírejte kanál Geocaching na YouTube!
Uvidíme se tam!
Bez ohledu na to, na které polokouli žijete, představuje slunovrat změnu ročních období a nové začátky.
Přivítejte tyto změny jedinečným suvenýrem!
Od 19. do 22. prosince 2025 najděte a zalogujte jakoukoli keš, event nebo lokalitu Adventure Lab® a získejte suvenýr k prosincovému slunovratu. Ať už vám toto období přinese jakékoli změny, doufáme, že v něm najdete klid a radost z dalšího nálezu kešky.
Jak slunovrat oslavíte?
Rok 2025 byl úžasný! Od znovuobjevení legendární APE keše přes sledování cest trackovatelných předmětů po celém světě až po navazování přátelství na nezapomenutelných megaeventech – tento významný rok nám připomněl, proč geocaching i nadále spojuje lidi prostřednictvím objevování a poznávání.
Každá keška, každý smajlík a každé sdílené dobrodružství přidaly novou kapitolu k 25 neuvěřitelným letům geocachingu! Rozlučte se s rokem 2025 a přivítejte nový rok se dvěma novými suvenýry! Získejte suvenýry Closing 2025 a Unboxing 2026 tím, že mezi 24. a 31. prosincem a 1. a 8. lednem najdete jednu keš nebo lokalitu Adventure Lab®.
Jak mohu získat jednotlivé suvenýry?
1. Získejte suvenýr Closing 2025 tím, že najdete jakoukoli keš, zúčastníte se jakékoliv eventu nebo dokončíte lokalitu Adventure Lab® v období od 24. do 31. prosince 2025.
2. Získejte suvenýr Unboxing 2026 tím, že najdete libovolnou keš, zúčastníte se jakéhokoliv eventu nebo dokončíte lokalitu Adventure Lab® v období od 1. do 8. ledna 2026.
Které keše se počítají do suvenýrů?
A co Adventure Lab® labky?
Lokace Adventure Lab® se do suvenýrů počítají!
Jsem připraven získat suvenýry! Kde jsou keše?
Podívejte se na mapu, kde najdete kešky ve vašem okolí!
Od naší první kešky v roce 2000 až po miliony kešek ukrytých po celém světě dnes jsme toho jako komunita dosáhli opravdu hodně.
Každý log, smajlík a příběh pomohl utvářet tuto hru.
S koncem roku 2025 a začátkem roku 2026 se těšíme na další úžasná společná dobrodružství. Na další rok objevování, jednu keš za druhou!
Postarejte se o vánoční nákupy pro vaše blízké kačery a získejte zdarma Travel Bug® z limitované edice při minimální hodnotě nákupu! Letošní propagační akce se vyznačuje retro designem inspirovaným našimi původními svátečními tagy, které jsou k dispozici ve čtyřech barvách, po jedné pro každou barvu oficiálního loga Geocachingu.
Zákazníci v USA a Kanadě obdrží jeden Travel Bug za každých 25 dolarů utracených za nákupy v obchodě Shop Geocaching (kromě poštovného, daní a dárkových karet), dokud budou zásoby stačit. Pro ty, kteří žijí mimo USA a Kanadu, také naši mezinárodní prodejci jsou součástí této sváteční tradice. Podívejte se na jejich webové stránky a zjistěte více o tom, jak tyto trackovatelné předměty nabízejí.
Tyto speciální Travel Bugy jsou k dispozici pouze jako dárek při minimálním nákupu v obchodě Shop Geocaching nebo u zúčastněného prodejce (akce se mohou lišit).