GeoSever.cz
Před několika okamžiky byla archivována jedna z místních legend - GC2KKYT Werk B - 1945 - čest její památce....
Drazí geokolegové,
po více než dvanácti letech se čas této kešky nachýlil ke svému smutnému, ale nevratnému konci.
Museli jsme učinit těžké rozhodnutí, ale rozhodli jsme se nakonec tuto skvělou keš odeslat do Archivu. Doufáme, že jste při jejím odlovu zažili mnoho dobrodružství.
Vzhledem k tomu, že byla původní trasa kešky pro nás geokačery v roce 2020 uzavřena, umístili jsme zde tehdy alespoň náhradní krabičku. Naděje, že bychom se správcem areálu a obcí došli možnosti pro geokomunitu keš znovu zpřístupnit nedošla naplnění.
Tímto tedy vám všem děkujeme za návštěvu této geocache a věříme, že na její odlov budete vždy rádi vzpomínat.
Speciální dík patří původnímu zakladateli JohnnymuM. (ve spolupráci s Lasicí) za to, že umožnili vzniknout tomuto příběhu a dobrodružství. Děkujeme za vzpomínky.
Trochu statistiky:
Found it: 929
Favorite points: 479
Skóre oblíbenosti: 61%
Watchers: 45
Moc rádi jsme vám prostřednictvím této keše ukázali toto fantastické místo.
ENG
Dear Community,
After over 12 years the time has come to an end. We have decided to archive that very cool geocache. You all had a great adventure to visit all historical places. Since they close the Werk B for us (Geocacher) in 2020, there was just a provisional box placed. The hope that we geocacher could enter it again, has never been. So now we thanks you all for visit that geocache, hoping you had a great time, adventure, fun and experience in a historical place / Lost Place.
Specially many thanks to the original geocache owner JohnnyM. for making this adventure possible (together with Mr. Lasice) and let me try to leave it as long as possible alive.
Statistic Data:
1) Found Logs: 929
2) Favorite Poins: 479
3) Favorite Quote: 61%
4) Watchers: 45
It was great to present you these place, without the special guide.
...zvlášť na bezpečné zpřístupnění cest na Pravčickou bránu nebo k soutěskám Kamenice
Jaké změny čekají návštěvníky Národního parku České Švýcarsko v nadcházející turistické sezóně? Loňský požár Národního parku České Švýcarsko v oblasti Hřenska staví jeho správu před zcela mimořádné výzvy. Souběžně se zajišťováním průchodnosti cest, případně její postupnou obnovou po kůrovcové gradaci v uplynulých letech, se nyní řeší bezpečná dostupnost tradičních návštěvnických cílů, zejména Pravčické brány a soutěsek Kamenice.
„Nedodržení nejzákladnějších pravidel pro návštěvu národního parku s následkem rozsáhlého požáru lesa vedlo ke ztrátám pro celý region. Shořely mimo jiné cenné biotopy, skokově se zhoršila bezpečnostní situace pro návštěvníky a také možnost podnikatelů provozovat své aktivity tak, jak byli dosud zvyklí,“ říká Petr Kříž, ředitel Správy Národního parku České Švýcarsko, a dodává: „Bohužel nelze očekávat, že je při takovéto míře zasažení území možné uvést vše do běžného stavu během několika málo měsíců. Celý region i jeho návštěvníci se budou muset smířit s řadou provizorních řešení a omezení. Současně pro region bude důležitá široká spolupráce při protipožární prevenci, aby se v budoucnu národní park nemusel opět s požáry a jejich následky potýkat.“
Bezprostředně po dohašení požáru správa národního parku zajistila bezpečnost provozu na silniční komunikaci mezi Hřenskem a Mezní Loukou a na turistické trase od Tří Pramenů do Mezné, tzv. Mlýnské cestě. Během září 2022 se podařilo realizovat základní zabezpečení trasy od Tří Pramenů k Pravčické bráně tak, aby mohla být zprovozněna, kvůli pokračujícím bezpečnostním těžbám stromů poškozených požárem a zajišťování skal bude až do začátku turistické sezóny pro návštěvníky otevřena pouze o pátcích a víkendech.
V soutěskách Kamenice právě probíhá odborné posouzení stavu stromů nad přístupovými trasami a plavebními dráhami lodiček. Z něj již vyplývá, že pro nadcházející návštěvnickou sezónu je reálné zabezpečit přístup do Divoké soutěsky ve směru od Mezné a Hájenek u Růžové, tedy od Mezního můstku.
V případě Edmundovy soutěsky je situace složitější, rozsah případného zásahu musí být posouzen z mnoha aspektů, od organizační, časové a technické náročnosti až po dopady na přírodu národního parku. Provedení rozsáhlejšího zásahu za účelem zajištění bezpečnosti cest ve vlastnictví obce Hřensko a nad plavební dráhou, kde obec provozuje turistickou přepravu na lodičkách, z tohoto důvodu není reálné. Nové informace o stavu okolí těchto tras bude předávat obci Hřensko tak, aby měla k dispozici veškeré podklady pro další rozhodování o zpřístupnění turistické atrakce návštěvníkům.
Důležitou turistickou trasou v požárem zasažené oblasti je takzvaná Gabrielina stezka propojující Mezní Louku s Pravčickou bránou. Podél této zhruba šestikilometrové trasy bylo prověřeno 6 500 stromů, z nichž je asi 2 400 potenciálně nebezpečných, tzn. mohly by dopadnout na cestu a způsobit úraz. I zde bude nutné před provedením případného rozsáhlého zásahu provést posouzení podobně, jako v Edmundově soutěsce. Pro uvedenou trasu správa národního parku v současné době hledá řešení, v úvahu připadá například alternativní vedení cesty bezpečnějšími částmi požářiště.
V rámci příprav na nadcházející turistickou sezónu Správa Národního parku České Švýcarsko pokračuje také v plánovaných bezpečnostních těžbách a údržbě cest, tedy činnostech, které s požárem nesouvisejí. V únoru budou zahájeny bezpečnostní těžby souší v Kyjovském údolí na Krásnolipsku. Zabezpečení této trasy si vyžádá dlouhodobější uzavírku. Dokončení prací je předpokládáno v dubnu letošního roku.
V prvním pololetí letošního roku bude také nepřístupná trasa od informačního střediska Saula v Dolní Chřibské k chatám Na Tokáni z důvodu dlouhodobě plánované opravy účelové komunikace. Podle plánů práce započnou již v únoru a skončí v červnu. Cesta je, podobně jako trasa Kyjovským údolím, známou cyklotrasou, velký význam mají uvedené cesty současně pro složky integrovaného záchranného systému.
České dráhy uvažují po říjnové havárii kabinové lanovky na Ještěd, při které zemřel průvodčí, o výstavbě lanovky nové. Byla by zhruba o 800 metrů delší a začínat by měla u konečné tramvajové trati v Liberci - Horním Hanychově. Informuje o tom MF Dnes. Ve hře ale zůstává i základní oprava lanovky nebo větší rekonstrukce v současné trase, která vychází ekonomicky a časově nejlépe. Podle náměstka generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiřího Ješety ale ČD zatím preferují novou lanovku.
Číst dál: České dráhy uvažují o výstavbě nové lanovky na Ještěd
Správa Národního parku České Švýcarsko sděluje, že z důvodu vysokého nebezpečí pádu smrkových souší na turistické cesty Správa Národního parku dočasně uzavírá modře značenou turistickou cestu v úseku mezi Hadím pramenem a Panenskou jedlí, žlutě značenou turistickou cestu Hřebcovým dolem a zeleně značenou turistickou cestu v úseku mezi křižovatkou Písečná brána a údolím Vlčího potoka.
Koncem října 2020 proznačil KČT Krásná Lípa cestu Divokou roklí v zadním Českém Švýcarsku. Jde tak o obnovu části turistické trasy, která dnes končí u Černé brány a která dříve vedla přes Krásnolipský most nad Křinicí do Saska.
Novinka, kterou v příštím roce zavede KŽC Doprava a která nahradí dosavadní Bezdězský rychlík. Tato společnost u nás a severu provozuje například Kamenický motoráček - turistická linka T1 Dopravy Ústeckého kraje - Kamenický motoráček je turistický vlak, který jezdí po Sklářské lokálce Šenovce z České Kamenice do Kamenického Šenova a zpět každou sobotu, neděli a státní svátek od posledního březnového víkendu do posledního říjnového víkendu.
V sobotu 16. května 2020 poprvé v novodobé historii dorazil do Jetřichovic zcela nový autobusový spoj z České Lípy.
Číst dál: Nové mezikrajské turistické spojení propojí Lužické hory a České Švýcarsko
Ono je to trochu jak s tou slavnou hospodou Na mýtince, a to nejen tady u nás. Turismus, cestovní ruch, všichni sem a najednou je z toho problém, oni chodí lidi…
- Podrobnosti
- GeoSever.cz By
- Ze severu
- Zobrazení: 2041
Pro letošní cyklistickou sezónu připravila Doprava Ústeckého kraje v rozmezí od 25. března do 30. října rozšířenou přepravu jízdních kol na 35 linkách zelených autobusů. Většina z nich zapojí cyklovleky či nástavby na kola od Velikonoc, ty co vedou do vyšších horských oblastí tak učiní až od 30. dubna. Přeprava kol je navíc možná na všech pravidelných vlakových linkách DÚK v kraji, na turistické osobní lodi a na 3 z 5 nově zřízených historických železničních linek. Kapacita počtu přepravovaných kol je individuální dle typu vlaku, vozidla či lodi. Autobusy a trolejbusy tarifně integrovaných MHD kola nevozí. Cena přepravy jízdního kola (bez přestupu) zůstává na 20 Kč. Pro cyklisty připravujeme praktické informační pomůcky o linkovém vedení, tarifu a zjednodušené jízdní řády vybraných spojů převážejících jízdní kola.
info: kr-ustecky.cz
- Podrobnosti
- GeoSever.cz By
- Ze severu
- Zobrazení: 1936
IQCHAZON3 - je to vlastně "výmysl" varnsdorfského kolegy, který nám věnoval jednu rumburskou kešku - nick, se kterým se sice nelogujeme fyzicky do kešek, ale já osobně ho používám v obmněnách při logování na gc.com...
Rumburský FTF tým ...
- Jejich revírem je převážně šluknovský výběžek. kde jinde lovit FTFka
- Jejich tempo je vražedné. občas se zadaří do půl hodiny od publikace
- Jejich protivníci jsou ostatní kačeři, co bojují o FTF. samozřejmně ti z Varnsdorfu
- Muži z IQCHAZON3 loví ve dne i v noci. spíš v noci :D
- Jsou vytrvalí a neúnavní. člověku to prostě nedá, dokud nevyluší a (nebo) neodloví
- Jsou připraveni čtyřiadvacet hodin denně. taky né vždy :D
- Jejich tep při zdolávání kopců je 168 až 173 za minutu. pod Popelovou horou jsem skoro položil život, ostatní se jestě hecovali a vybíhali ji
- Jejich úkolem je vyluštit a najít keš co nejrychleji. bez komentáře :D