Jednoho srpnového rána se spoluzakladatelé Geocaching HQ Jeremy Irish, Elias Alvord a Bryan Roth setkali v Gas Works Parku v Seattlu, jen kousek od sídla společnosti. Nesli paddleboardy na vodu jezera Lake Union a užívali si slunečné počasí a výhled na panorama Seattlu a slavnou věž Space Needle. V některých ohledech připomínalo toto prostředí setkávání trojice u jezera v samých počátcích jejich nyní již 25letého partnerství. Až na to, že tentokrát přitom tým z břehu natáčel video, zatímco je z výšky filmoval dron!

Příležitostí byla produkční práce pro kampaň #WeArePlay, která představuje lidi a společnosti z celého světa, kteří vytvářejí aplikace na Google Play. Kromě návštěvy jezera Lake Union doprovázel kamerový štáb zakladatele HQ k Mission 9: Tunnel of Light Project A.P.E. Cache, na geocachingový event v Seattlu a na hledání keší v Carkeek Parku v Seattlu. Také udělali s Jeremym, Eliasem a Bryanem rozhovory a natočili záběry s HQ Lackeys v kanceláři ve čtvrti Fremont v Seattlu. Výsledkem je video, které si můžete prohlédnout zde.

I když se zakladatelé HQ scházejí po celý rok, #WeArePlay jim dalo příležitost strávit společně čas venku a zamyslet se nad čtvrt stoletím geocachingu.

Jeremy objevil geocaching v červenci 2000, pouhé dva měsíce poté, co byla ukryta první keška. Rychle si koupil GPS zařízení a vydal se hledat keš do hor ve státě Washington. Brzy poté se o své nadšení z nového koníčku podělil s Eliasem a Bryanem, svými kolegy ze společnosti Savi Shopper, internetové firmy se sídlem v Seattlu.

Bryan říká: „Pamatuji si, když se Jeremy vrátil do kanceláře a několika z nás vyprávěl o tomto outdoorovém dobrodružství s GPS. Řekl, že věří, že dokáže vytvořit webovou stránku, která lidem usnadní hraní, a že je to zábavný způsob, jak pomocí technologie přimět lidi, aby se vydali do přírody.”

Jeremy se pustil do práce na vytvoření webu Geocaching.com, který byl spuštěn 2. září 2000 s 75 známými keškami. Poté se spojil s Eliasem a Bryanem a založili společnost, která je dnes známá jako Geocaching HQ (oficiální název: Groundspeak, Inc.).

„Stalo se několik věcí, díky kterým partnerství fungovalo,“ říká Jeremy. „Za prvé jsme spolu již nějakou dobu pracovali, takže jsme navzájem znali své silné a slabé stránky a doplňovali jsme se svými schopnostmi. Bryan má právnické vzdělání a bohaté zkušenosti z oblasti provozu. Jsem programátor a vývojář, ale nemohl jsem dělat práci na infrastruktuře. A tam přišel na řadu Elias. Navíc jsme spolu opravdu dobře spolupracovali.“

V počátečních letech, po krachu společnosti Savi Shopper, všichni nastoupili do společnosti Sunrise Identity a ve svém volném čase podporovali novou společnost Geocaching a její webové stránky. Právě ve společnosti Sunrise bylo vytištěno 144 původních Geocaching triček, které společnosti přinesly první příjmy. V roce 2005 byl Bryan posledním z trojice, který odešel ze Sunrise a stal se zaměstnancem Geocaching HQ na plný úvazek.

„Máme velké štěstí, že se tyto okolnosti sešly správným způsobem se správnými lidmi,“ říká Bryan. „Geocaching je skutečně produktem globální komunity, podporovaný HQ. Jedná se o komunitní hru, která má pozitivní dopad na lidi po celém světě, a jsme hrdí a poctěni, že v ní můžeme hrát svou roli.“

Geocaching.com nyní hostí více než 3,4 milionu keší, které letos zahrnovaly rekordní počet velkých eventů po celém světě. To, co začalo v roce 2000 jako hra vyžadující speciální GPS zařízení (jako to, které Jeremy koupil v obchodě s potřebami pro námořníky), je dnes snadno dostupné pomocí smartphonu a je oslavováno globálními kampaněmi, jako je #WeArePlay.


Pokud se chcete dozvědět více o historii Geocaching HQ, poslechněte si Bryana a Jeremyho, jak diskutují o 25 letech geocachingu v epizodě podcastu Inside Geocaching HQ.